Brug af maskinlæring til at transformere onlineuddannelse og forbedre elevernes resultater

Ved at bruge Google Cloud Platforms maskinlæringsværktøjer til at forstå og løse elevernes spørgsmål og problemer døgnet rundt har Strayer University forbedret sin support til de mere end 48.000 elever markant.

Strayer Universitys elevsammensætning består hovedsageligt af "ikke-traditionelle" elever, der har nogle særlige udfordringer, som den traditionelle elev på campus ikke kæmper med. De fleste arbejder fuld tid, de har børn, og de har ofte tidligere forsøgt at gennemføre en videregående uddannelse. Derudover deltager mere end 80 % af Strayers elever på mindst et af deres hold som onlinestuderende. Universitetet har erkendt, at de ikke kan løse de problemer, som onlinestuderende har, på samme måde som et traditionelt universitet ville kunne. Det kræver en særlig tilgang.

Det siger it-lederne

"Anvendelsen af 'Irving', der bruger Google Cloud Platform og Dialogflow, har ikke kun hjulpet eleverne til at få svar på deres spørgsmål hurtigere, men har også frigivet tid for universitetets medarbejdere, så de kan fokusere på at hjælpe elever med større behov i forbindelse med deres uddannelse."

Joe Schaefer, Chief Technology and Innovation Officer, Strayer University

Vi præsenterer Irving: Den venlige servicemedarbejder

Institutionen brugte allerede en platform til livechats, som elever, der havde arbejde ved siden af studiet, kunne bruge uden for de normale åbningstider. Men de ønskede at udvikle en virtuel assistent, der kunne lære at samtale med eleverne og hjælpe dem i realtid. Ledelsen på Strayer sammensatte et team på tværs af afdelingerne, der bestod af en adfærdspsykolog, en softwareingeniør, en full stack-udvikler og en sprogdesigner. De søgte efter teknologi, der kunne klare opgaven, og valgte Googles Dialogflow.

Daniel McCarthy, der er direktør for Artificial Intelligence & Automation (kunstig intelligens og automatisering), beskriver sprogmodellen for både Google Cloud og Dialogflow som "så robust, at det er næsten ufatteligt, hvor effektivt og præcist det kan være". Googles brugervenlighed og fleksibilitet, muligheden for hurtig opstart og implementering og muligheden for at overgå chatbot-modellen var vigtige faktorer i forbindelse med beslutningen om at indgå et samarbejde med Google om dette program. På mindre end en uge havde Strayer-teamet skabt en prototype, der ikke blot kunne byde en elev velkommen ved navn, men også kendte personlige data som f.eks. elevens fødselsdato. Irving, der er navngivet efter universitetets grundlægger, dr. Irving Strayer, kunne lære, hvornår en samtale bevægede sig væk fra emnet og omdirigere eleven til en rigtig medarbejder, hvor eleven kunne få yderligere hjælp. Forandringen var til at tage og føle på.

Betydningen for eleverne

Siden foråret 2017 har over 200.000 enkeltstående elever haft mere end 163.697 interaktioner med Irving, og succesraten i forhold til Irvings evne til at forstå elevernes meddelelser ligger på 72 %. Selv elever, der ikke deltager i onlinekurser, har fordel af dette, da Irving ligger i iCampus – et værktøj, som alle elever har adgang til. På grund af den store succes står Irving nu for 74 % af Strayers livechats. Det betyder, at de medarbejdere, der har til opgave at hjælpe og støtte eleverne, kan fokusere på elever med mere avancerede behov. Reaktionerne fra eleverne har været positiv. Sådan lød feedback fra en elev efter at have interageret med Irving: "Virkelig hjælpsomt. Jeg glæder mig, til jeg har et spørgsmål igen!"

I de kommende måneder vil Strayer bruge Dialogflow til at udbygge analysen af følelser og yderligere optimere elvernes oplevelse. Daniel understreger, at Strayer konstant udtrækker spørgsmål, der føjes til indholdet og forbedrer tjenesten. Og som han tilføjer, så har universitetet højere ambitioner for deres teknologi: Teamet planlægger som det næste at bruge Dialogflow- og Google Cloud-teknologierne til at identificere elever, der har brug for ekstra hjælp og tilbyde dem lektiehjælp og supplerende ressourcer for at hjælpe dem med at få et bedre liv gennem uddannelse. Daniel er optimistisk: "Dialogflows effektive funktioner passer fuldstændig til den mission, vi forsøger at nå. Vi er alle sammen meget begejstrede for dette."

Organisationsprofil

Strayer University, der har været i front for uddannelse i 125 år, udvikler og udnytter nye teknologier for at give voksne i arbejde nye færdigheder. Strayer, der har hovedsæde i Washington, DC, er en pioner inden for onlineuddannelse og var en af de første akkrediterede institutioner til at tilbyde diplomprogrammer på nettet i 1996.

Anvendte produkter

Tak for din tilmelding

Fortæl os mere om dine interesser.