Arlington Independent School District nedbryder barriererne til fuld adgang

Udfordring

Skoledistriktet iværksatte forskellige tiltag for at implementere teknologi som en del af deres strategiske plan, men havde problemer med samarbejdet. Der blev sendt utallige mails frem og tilbage, når der skulle udveksles oplysninger, og de vedhæftede filer var gerne oprettet i forskellige versioner af Microsoft Word. Ofte gik værdifuld undervisningstid tabt, når dokumenter skulle åbnes og deles i undervisningen. Distriktet havde også udfordringer med at få teknologi integreret fuldt ud i undervisningen og indlæringen. Skolerne havde computerlokaler med pc'er og Macs samt netbooks, iPads og bærbare computere i klasseværelserne, men lektionsplanerne integrerede hverken enheder eller teknologi i undervisningen. Beboerne i Arlington vedtog for to år siden at betale en afgift, så der kunne indføres mere teknologi på de lokale skoler, og det skulle primært ske ved at give elever og undervisere flere enheder i klasseværelserne. AISD brugte de nye midler til at oprette en minimumstandard for adgang til teknologi i alle klasseværelser og prioriterede at investere i enheder, som eleverne kunne bruge hver eneste dag.

"Google giver os for alvor mulighed for at overgå til at udvikle og redefinere [undervisning og læring], fordi vi kan dele, samarbejde og udveksle feedback mellem forskellige grupper. Vi har nu konkrete strategier og værktøjer til at nå vores mål."

Barry Fox, Director of Instructional Technology

Løsning

Arlington Independent School District (AISD) valgte Chromebooks til eleverne på 3.-12. klassetrin, fordi de er prisbillige, brugervenlige, har lang batteritid og opfylder elevernes behov på tværs af skoler og klassetrin. Efter introduktionen af Chromebooks gik underviserne i gang med G  Suite for Education. De første brugere anvendte Google i deres undervisning, og administratorerne fik også hurtigt smag for effektiviteten og brugervenligheden. Nu bruger alle helt fra den øverste ledelse og ned G Suite for Education. Brugervenligheden ved G Suite for Education udgjorde en væsentlig faktor i udbredelsen. "Underviserne kan dele dokumenter med eleverne med det samme via direkte links og Google Classroom", forklarer Barry Fox, Director of Instructional Technology på AISD. "Eleverne tager det til sig, opretter opgaver og samarbejder i små grupper. Det har øget samarbejdet enormt." "Vi opretter 50.000-80.000 dokumenter hver eneste dag hele skoleåret rundt", fortæller Jim Holland, der er Instructional Technology Specialist på AISD. "Alle forventer at kunne bruge Google nu. Elever, administratorer, undervisere – alle brugere forventer at have et Google-login, fordi der er så mange ting, der er tilknyttet denne platform."

Organisationsprofil

Arlington Independent School District (AISD) ligger i byområdet Dallas-Forth Worth-Arlington i det nordlige Texas og har mere end 64.000 elever fra børnehaveklasse til gymnasium. Distriktet fokuserer på at udvikle elevernes undersøgelsesfærdigheder og forberede dem på fremtiden via alsidige læringsoplevelser og teknologiske miljøer. AISD benytter modellen SAMR til at gå i en ny retning med undervisningen og indlæringen. Et af målene i deres strategiske plan er at anvende teknologien til at fremme kritisk tænkning, kreativitet og resultater.

Anvendte produkter

Download

Tak for din tilmelding

Let us know more about your interests.