Hjælper studerende, forældre og undervisere rundt om i hele verden med at få større kendskab til datalogi

Hjælper studerende, forældre og undervisere rundt om i hele verden med at få større kendskab til datalogi

GOOGLES DATALOGIUDDANNELSE

"CS First var en stor hjælp til at gøre vores studerende interesserede i at lære grundlæggende computerprogrammering".

LÆS MERE

Betsy Hare

CS First-deltager, Instructional Technology Specialist hos Oakbrook Middle School i Ladson, South Carolina.

GOOGLES DATALOGIUDDANNELSE

"Efter mit første Made with Code-hold følte jeg mig stærkere og mere selvstændig. Jeg følte mig virkelig inspireret bagefter".

LÆS MERE

Amaya, 13 år

Made with Code-deltager på Girls Inc. Pacific Northwest (Portland, Oregon)

GOOGLES DATALOGIUDDANNELSE

"RISE-prisen 2012 har helt sikkert bidraget til at katalysere vores fantastiske vækst de seneste to år ..."

LÆS MERE

Chelsey Roebuck

RISE-partner og administrerende direktør samt medstifter af Elite, New York City

GOOGLES DATALOGIUDDANNELSE

"I forbindelse med vores CS4HS-workshop valgte vi meget hurtigt Scratch og brugte det til at introducere de studerende til programmering..."

LÆS MERE

Shannon Houtrouw

CS4HS-deltager og datalogilærer på Kalamazoo Area Math and Science Center.

GOOGLES DATALOGIUDDANNELSE

"For mig har kodning været en udfordring, men Pencil Code gav mig mulighed for at sætte mine kodningsevner på prøve".

LÆS MERE

Allie Maltzman

Pencil Code-deltager, årgang 2018.

×

Udfordringer

Betsy Hare havde bemærket, at pigerne på skolen droppede ud af de hold, hvor der var fokus på teknologi. Efter at have talt med nogle af de studerende indså hun, at hun måske nok ikke ville være i stand til at ændre deres valg af kurser, men hun kunne tilbyde pigerne et miljø efter skoletid, hvor de kunne føle sig trygge ved at samarbejde, kommunikere og danne fællesskaber med deres jævnaldrende gennem datalogi.

Udforsk CS First

Løsninger

Betsy Hare forstod, at datalogi handler om andet end at sidde foran en skærm, og oprettede Girls in Tech, et 2-timers undervisningshold for de ældste piger på skolen, hvor de lærte at samarbejde, danne fællesskaber og bruge Google CS First til at lære grundlæggende computerprogrammering. Kvinder fra det lokale teknologimiljø blev inviteret til at komme og fortælle om deres karriere og fungere som mentorer, mens de studerende arbejdede på deres CS First-projekter. De fleste af pigerne lagde ud med ikke at kende noget til datalogi og endte efter kurset med brændende at ønske at arbejde med flere projekter og var ivrige efter at vise deres færdigheder inden for kodning til kammerater, venner, familie og medlemmer af lokalsamfundet.

Ressourcer

×

Udfordringer

Før Amaya stiftede bekendtskab med Made with Code, havde hun kun ganske lidt erfaring med kodning og forstod ikke, hvordan og hvor det blev brugt. Amaya fortæller, at hun er taknemmelig for Girls Inc. og hendes oplevelser med Made with Code. Hun føler, at der er alt for mange piger, der ikke har fået mulighed for at lære kodning, og at flere piger bør opfordres til at gå efter en karriere inden for datalogi.

Gå til Made with Code

Løsninger

Gennem Made with Code fik Amaya øjnene op for, at piger kan få en karriere inden for datalogi og blive lige så dygtige til programmering som mændene. Amaya blev også inspireret til at undervise andre piger i kodning på Girls Inc. Denne oplevelse opbyggede Amayas selvtillid, lærte hende mere om hendes styrker og afdækkede hendes lederpotentiale.

Ressourcer

×

Udfordringer

ELiTE was specifically interested in learning how to better serve girls as emerging leaders in technology. They sought to learn from WAAW Foundation (Working to Advance African Women) and model best practices to engage more girls, specifically in Africa.

Udforsk RISE

Løsninger

ELiTE har været i stand til at overføre deres erfaringer fra Kenya, Ghana og Nigeria til USA, hvor de nu afholder mere inkluderende ekstrakurser i skolerne. Deres fokus var på at skabe et bedre arbejdsmiljø for pigerne, men dette tiltag har også udmøntet sig i en højere kvalitet i arbejdet fra alle studerende.

Ressourcer

×

Udfordringer

Ifølge en undersøgelse fra 2015 udført af det amerikanske undervisningsministerium melder mindst 17 delstater, at de har mangel på datalogilærere, nogle så langt tilbage som i 1990. Støtten til vækst i datalogiuddannelserne resulterer i udvikling og fastholdelse af dygtige lærere, der kender de nyeste metoder og undervisningsformer inden for datalogiuddannelse.

Udforsk CS4HS

Løsninger

CS4HS yder støtte til lokale eksperter i datalogiuddannelse med det formål for øje at understøtte planlægning og udvikling af datalogiundervisningen. CS4HS-programmerne varierer fra region til region baseret på behovene hos de lokale undervisere, men resultatet er det samme: Lærerne får større tillid til deres undervisningsevner i datalogi, og de etablerer værdifulde forbindelser til andre datalogilærere.

Ressourcer

×

Udfordringer

Beaver Country Day School, a small private school in Massachusetts, recognized the growing importance that computer science plays in the world. However, like many schools in the US, they didn’t offer any programming classes, so their students weren’t getting exposure to CS

Udforsk Pencil Code

Løsninger

I 2013 besluttede Beaver Country Day School at råde bod på dette ved at blive den første skole i landet, der integrerede datalogi i alle fag. I alle fag – fra engelsk til formning og matematik – brugte de Pencil Code-værktøjet til at integrere programmering i deres læseplaner. Eleverne er nu engageret i et væld af aktiviteter med Pencil Code – det spænder lige fra at designe chatbots og skabe visuelle fremstillinger af Macbeth til at løse matematiske ligninger og endda udvikle en app, der fortæller dig, hvor mange timer du har brug for at studere hver aften.

Ressourcer

CS First

"CS First var en stor hjælp til at gøre vores studerende interesserede i at lære grundlæggende computerprogrammering".

Made with Code

"Efter mit første Made with Code-hold følte jeg mig stærkere og mere selvstændig. Jeg følte mig virkelig inspireret bagefter".

RISE

"RISE-prisen 2012 har helt sikkert bidraget til at katalysere vores fantastiske vækst de seneste to år ..."

CS4HS

"I forbindelse med vores CS4HS-workshop valgte vi meget hurtigt Scratch og brugte det til at introducere de studerende til programmering..."

Pencil Code

"For mig har kodning været en udfordring, men Pencil Code gav mig mulighed for at sætte mine kodningsevner på prøve".

Baseret på forskning

Vi bestiller undersøgelser for at få en dybere forståelse af, hvordan man kan øge bevidstheden hos de studerende og forbedre adgangen til datalogi. Vi undersøger, hvad der motiverer eleverne, og hvilke barrierer der forhindrer dem i at vælge datalogi.

SE FORSKNINGSRAPPORTER

Vejen til datalogi: Muligheder og barrierer for elever i grundskolen og på high school i USA

Undersøgelse blandt skoleledere, rektorer, lærere, forældre og elever.

Kvinder, der vælger datalogi – de afgørende faktorer

Vigtige faktorer, der motiverer unge kvinder til at vælge datalogi.