Medlemmerne af vores studenterråd bruger hver dag Google Apps til at gøre Vanderbilt til et bedre sted. Google ændrer den måde, som de studerende på Vanderbilt kommunikerer, interagerer og lærer på.

Wyatt Smith, formand for studenterrådet på Vanderbilt

Udfordring

Med udgangspunkt i ønsket om en bedre måde at samarbejde på startede Vanderbilt søgningen efter et system, der ville sætter de studerende i stand til at arbejde og kommunikere og arbejde sammen, og som ville give dem en bedre teknisk oplevelse. Da studenterrådet varmt anbefalede et skift til Google Apps, lyttede it-medarbejderne hos Vanderbilt godt efter. Vanderbilt havde også brug for en søgeløsning, der kunne håndtere et stort antal søgninger – næsten 300.000 pr. måned – på universitets offentlige website.

Løsning

Vanderbilt selected Google Apps Education Edition, a free version of Google Apps optimized for on-campus use. Within thirty days they were up and running an opt-in email solution for their undergraduate population, providing new email and collaboration tools that students welcomed and quickly put to use. Once Vanderbilt started using Google Apps, evaluating the Google Search Appliance (GSA) was a natural next step. Relevance and speed were particularly important since search would need to process some 30-60 queries per minute on the public website.